joi, 9 iulie 2015

Cea mai mare oră de sport și sporturile copilăriei



 „Campionii nu se nasc în sălile de sport. Campionii sunt făcuţi din ceea ce au mai adânc sădit în ei: o dorinţă, un vis, o chemare.” Muhamad Ali

  Am ales să încep cu acest citat pentru că indiferent de domeniul în care activezi, un expert sau un campion nu se naște în sălile de sport sau în bibliotecă. Dorința, visul, chemarea (aș mai adăuga la această listă și o voință de fier), acestea sunt lucrurile care fac diferența.

  În continuare o să vă vorbesc despre experiența mea cu sportul din copilărie și ce aș fi făcut diferit.

  Primii 12-14 ani din viață i-am petrecut, mai ales în timpul vacanțelor, la bunici unde toată ziua eram pe stradă. Fie că fugeam la terenul de fotbal sau goneam cu biclicleta să ne întreceam unii cu alții, eram cel mai fericit pentru că nu trebuia să stau în casă. Plângeam atunci când se spărgea mingea de fotbal mai mult decât un copil din zilele noastre care nu primește iPhone de ziua lui și cea mai mare bucurie era când nu trebuia să intrăm la 22:00 în casă și mai câștigam o oră sau două.

  Știam ce e sportul de echipă și dacă unul dintre noi nu avea voie afară, făceam galerie în fața porții cu „mama lui Ionuț, îl lăsați pe Ionuț afară? Promitem că nu stăm mult”. Jocurile copilăriei nu au lipsit nici ele, mă leagă multe amintiri de șotronul desenat cu creta în fața porții, de prinselea și de rațele și vânătorii. La ultimul joc era Counter Strike (varianta I) tu erai personajul principal și te credeai mai tare ca în filmele cu James Bond, atunci când câștigam, eram convins că și agentul 007 avea motive să fie gelos pe mine.
007, nu v-am spus?
  Spuneam la începutul articolului că aș fi făcut unele lucruri diferite. Ei bine, regretul meu e că am „încetat” să mai alerg pe stradă toată ziua când am dat de jocurile de pe calculator și preferam interacțiunea online, ba chiar am preferat-o prea mult timp și am neglijat sportul și multe lucruri care mi-ar fi fost mai utile. Lucrurile nu sunt pierdute, indiferent de vârstă, situația materială, sportul rămâne mereu accesibil, trebuie doar să-ți dorești. Fie că folosești bara de bătut covoare și bidoanele de 5kg de apă, fie că dai banii pe un abonament la sală, totul ține de determinare, dorință și un vis. Poți face mai mult sport cu o acele bidoane în fața blocului decât cineva care ridică două greutăți și face trei selfie-uri.

  Întorcându-mă la copilărie, de data asta nu a mea, îmi doresc ca să le dau șansa copiilor mei să încerce o gamă largă de sporturi și să existe mult mai multe evenimente care sa promoveze un stil de viață sănătos ca de exemplu „cea mai mare oră de sport” din Brașov.

 Tu ce mai aștepți și de ce nu ieși din casă să faci sport în cadrul unui eveniment caritabil organizat la Brașov, 11 iulie, Piața Sfatului cu sprijinul Fundației Telekom?

  Dacă te întrebi ce ai de câștigat din asta, răspunsul e simplu: în primul rând viața ta devine mai activă prin sport, corpul mai sănătos și mintea mai liniștită, iar în al doilea rând, fiind un eveniment caritabil ai șansa de a ajuta copiii bolnavi de cancer de la Spitalul Fundeni.

  În cadrul evenimentului vei avea acces gratuit la multe activităși și clase sportive:
#Kangoo Jumps cu Ildiko Dosa
#Rebound AAS cu Dana Boros
#Khai Bo cu Adrian Borozan (Fitness Scandinavia)
#Functional Training cu Cristina Androne si Ana Maria Guther (Fitness Scandinavia)
#Steel Combat cu Fernando Gorini
#Steel Tonic cu Fernando Gorini
#Zumba cu Marius Grancea și Mihaela Opria
#Onekor cu Mihaela și Marius

  În paralel vor exista zone de sport deschise pe toată durata zilei:
#Boot Camp Romania (Ultimate Workout)- exerciții inspirate din antrenamentele de tip militar
#Real Ryder (20 de biciclete staționare)- înscrieri la Marius Grancea
#Gravity (5 posturi de lucru): antrenamente pentru toate grupele musculare folosind aparate cu scripeți
#TRX: antrenament suspendat, cu greutatea corpului (20 de posturi de lucru)
#Zonă fotbal



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu