joi, 30 iulie 2015

Sportul e mai mult decât o zodie, numărul norocos și culoarea ușii de la apartament



    Există foarte multe moduri de a clasifica un lucru, mulți o fac în funcție de zodie, numărul norocos sau culoarea ușii de la apartament. Eu prefer să nu dau o etichetă unei persoane înainte de a intra în contact cu ea pentru că fiecare personalitate e unică. Chiar dacă psihologia ne spune că există patru tipuri de personalități (sangvinică, colerică, flegmatică și melancolică), eu sunt de părere că posibilitățile sunt infinite chiar și atunci când vorbim doar de aceste tipuri deoarece ele nu există în stare pură, ci personalitățile sunt un mix în care una predomină și celelalte completează.

    Haide să facem un exercițiu de imaginație și să ne gândim cum ar arăta sportul preferat în funcție de o personalitate. Nu o să mă refer la cele 4 tipuri deoarece, cum spuneam mai devreme, personalitatea este ceva mult mai complex. Spre exemplu, sportul nu mi-a fost cel mai bun prieten dintotdeauna, dar facem eforturi și pare că începem să ne înțelegem


    Când eram mai mic, sportul meu preferat era să stau toată ziua în apă și să merg cu bicicleta. Din cauza asta, vacanțele la mare erau pentru părinții mei ocazia unică să vină cu rândul cu mine în apă deoarece dacă stăteam cinci ore pe plaja, patru ore și jumătate eu eram în apă. Cu toate astea am învățat să înot acum un an.



    Să ne întoarcem la personalitate. Fiind o persoană care se simte în largul lui atunci când e înconjurată de alți oameni, consider că sporturile care mi se potrivesc cel mai bine sunt cele de echipă. Numărul membrilor nu contează, dar experiența spune că echipele cele mai bune sunt cele formate din oameni care știu să facă și din sport o metodă de relaxare și distracție. De ce să alergi singur 10km pe zi într-un parc când poți să faci o aroganță și să mergi cu prietenii cu bicicletele undeva la țară unde poți da startul unor meciuri de fotbal, de tenis sau partide de pescuit (și pescuitul era sport, nu?).


    Pe lângă asta, prefer ca temperatura de afară să îmi permită să folosesc cât mai puține haine. Personalitățile mele (încă nu am aflat dacă am mai multe, dar ar fi super tare să fac brainstorming de unul singur pe diferite proiecte) spun că trebuie să mă feresc de sportul practicat la munte, aleg marea, pădurea sau jungla de asfalt numită oraș.
    Într-un articol precedent vorbeam despre sporturile copilăriei și despre evenimentul din Brașov, acum am ajuns la sport și personalitate. Adevărul este că sportul poate fi ales în funcție de orice, mai puțin de zodie, numărul norocos și culoarea ușii de la apartament (bine, despre ultima mai discutăm dacă stai la casă și vecinul tău are un taur ca animal de companie).
    Ia-ți personalitățile cu tine (dacă și tu ai mai multe ca mine) și vino la Mamaia pe 1 august, între orele 9 și 21 în Piațeta Perla și ia parte la cea mai mare oră de sport susținută de de Telekom care promovează sportul indiferent de motivele pentru care îl practici pentru că mișcarea face bine.

Printre activitățile princilale se numără:

Kangoo Jumps
Zumba
Steel Programs
Rebound AAS
Functional Training
Khai Bo
Aerobik
Fotbal
Biciclete stationare
Zona Boot Camp

Ce mai aștepți? Care dintre personalitățile tale s-au împotrivit? Amintește-ți că e democrație și majoritatea decide. La mine scorul e de 3-0 pentru soare, mișcare și distracție.

Un comentariu :

  1. Cele 4 tipuri enuntate (sangvinic, coleric, flegmatic si melancolic) nu sunt tipuri de personalitate, sunt cele 4 categorii temperamentale. Temperamentul este diferit de personalitate. Conform unora dintre teorii, exista 16 tipuri de personalitate, grupate dupa 4 dihotomii. Cauta informatii despre Myers-Briggs sau teoria personalitatii a lui Jung. Sau, daca mai vrei si alte varianta, cauta si informatii despre Enneagram types, The Big 5 sau altele asemenea. Dar nu face confuzia intre personalitate si temperament, ca sunt lucruri total diferite.

    RăspundețiȘtergere